Росбанк дебетовая карта «Сверхкарта+» [cards][sale] Росбанк дебетовая карта «Сверхкарта+: расходы приносят доходы» [cards][sale]

Giant Raindrop Cake: Behind Tasty


  • Published on: 2018-08-05
  • - Girl bye, oh. - [Rie] No, I'm just trying to help you. Don't show your boobs on camera. - I don't... Whoa! (both laughing) (upbeat rock music) Hi guys, it's Alex. it's really cool. It's this clear looking cake, 'cause it looks more like jello to me. and the black syrup. but there's only a couple of ingredients that actually go into it so I feel like it can make a giant one. (tense piano music) Okay. Ugh. This is too watery. (beep) this (beep) cake, (beep) (laughs) I don't know, like I don't know this cake. Alright, let's make it rain. (laughs) I feel like I should start small, make a regular size rain drop cake. Let's see what happens. It's actually made from algae or sea kelp. So, it's not that hard to find. so maybe I shouldn't be saying anything. (laughs) Where's our ice? So now we put the pan in the ice bath Whoa, it's thick. This doesn't seem right. Where's Rie, Rie! - Tell me what you're doing (both laugh) - If I knew, why would I ask you over? there's only three ingredients in this, sugar, water and agar. I did see that there were two kinds, so there's powder and flakes. - Yeah. - I think you might need to use powder 'cause they work differently. Glop. - Okay so, here is my experiment. I'm going to try to grind up this agar into a powder from the flakes version. (food processor whirring) It didn't do anything. They're still flakes. I think we gotta go get the powder. Okay, so we're taking a little field trip because the flakes just aren't cutting it. I don't know where I'm going. So they were out of stock. They're out of stock too. It took me three stores to find this so I really hope that it works. (laughs) The tap water kind of tasted too metallic I'm just gonna do two tablespoons of the agar powder we have and hopefully it works this time. I'm just gonna pour it into this bowl and put it in the fridge to cool. It looks clearer than last time Oop, how did that happen? (laughs) Oh, that's weird. (laughs) It looks like a breast implant. I do much prefer the taste of it clarity, three. Hi, it's day two. that have been going wrong, so I'm gonna try to remedy those today. I'm going to blend up the sugar and that was way too much, so I'm gonna let that come to a simmer I guess technically every rain drop cake I'm just gonna pour this in here. Oops, spilling a little bit. And we're gonna put this in the fridge. Just so I don't waste an hour of my day, I'm actually gonna just make another one So instead of an eighth of a teaspoon, Whoa, okay. Definitely clearer than yesterday, still not completely transparent but it's not quite the sensation of like a raindrop bursting. my own raindrops from my eyes. Okay. Hopefully forth time is the charm. and one and a half cups water. Hopefully this is the sweet spot. One hour. (bowl clinking) It's stuck a little. (bowl clinking and cake glooping) Oop. Okay. Yeah, I feel like it's raindrop-y. Should I just try to do the giant one? Also I just wanna be done with this. So I bought this metal cake bowl, because it has no line at the bottom, I felt it would be like the perfect mold. just because it's gonna need So now I just have to figure out how much water this actually is, Oh, okay, that was full. (crew member laughs) (laughs) Anybody? when I pour in the mixture. Should I put in a flower or two? Yeah, they just move. (laughs) I don't know how you're supposed to make them sit at the bottom. I don't know about this. I heard it. (laughs) Dang it. It literally dyed the bowl. So this was the giant bowl we used. I went out and got two smaller sizes I'm not cheating. I've realized we really need to compensate for the giant size of this and it will just take a little more agar than a normal sized rain drop cake would. So I guess we'll just start boiling. You know the drill. (laughs) but I'm still gonna strain it just as an added measure of precaution It is set, probably a little too set. It's not flipping. Ugh, I'm so over this. Rie did tell me to do some trick that like works with unmolding (bowl clinking) Rie, you've lied to me. I'm really dizzy, oh my God. (gasps) (laughs) Alright, it's day four. I specifically wore this shirt each with different ratios. I also decided to use different bowls if any of them, work. So we're staring with this one, and one tablespoon of sugar. Ooh! Oh, okay. That was really satisfying actually, just like kind of fell out of the bowl. which is really good. These both have less agar to water. they are going to fall apart. I don't know how to do this. Oh, yeah, shit. Honestly, I'm pretty happy. If we up this ratio just a little bit, we'll have our rain drop cake. Just gonna clean this up a little bit. Okay. This is it. This is it. in cold water first which is something I wish I knew before. (laughs) Now we're gonna be dissolving our agar in cold water with the sugar and bring that to a simmer, it will deactivate the agent. ♪ Bring it to a simmer ♪ ♪ We're gonna get a simmer ♪ Whoom. (whistles) That was a better noise. Oh God, that was a little messy. Why do we do this so far from the fridge? Woo! (laughs) Actually, no it wasn't. (laughs) Is this day five? - [Crew Member] This is day five. - Hmm, how did we get here? (laughs) I'm gonna make my brown sugar syrup. So all it takes is two cups of brown sugar and one cup of water. All it is is dissolving. which is the beauty of a syrup. really nervous. I should've gone to pee before this. It literally looks like water in here. Just, you know, go for it. God, get my hand out of there, (beep) (triumphant classical music) (laughs) Oh my God, I did it! Okay, here we go. Woo. Oh my God, I'm shaking, okay. We've got some rain. Looks super good, it's like rustic. I did it! ♪ I did it, I did it, I did ♪ and then the roasted soybean flour kind of gives it a nuttiness, Wet. (Alex and crew member laugh) (classical music) (camera shutters)
  • Runtime: 13:41
  • Behind Tasty, Tasty, Buzzfeed Tasty, Buzzfeed, Alix Traeger, raindrop cake, cake, raindrop, japanese desserts, japanese, bts, behind the scenes

COMMENTS: 100

  • KNoesey

    Liking it because she got so happy. xD

  • JustK

    she looks like future riley from outdaughtered

  • Oni on

    13:41 omg did she just do that😂😂😂

  • Johnny's Parrot

    She really is a great example for: 1. 'Try and try until you succeed' 2. 'Keep moving forward' 3. 'Never give up' LMAO

  • Zhaoxun Yan

    Agar agar 是琼脂还是藕粉呢? It seems like the raindrop cake is invented for competition - very hard to replicate so to maintain the superiority of the inventor's own shop. I seriously doubt the version you have is a popularized version meant to fool imitators.

  • Jasminemm

    I'm gonna say it... Alix is drop dead gorgeous 😍

  • Fatima Nadeem

    I love alix soo much she's soo funny. Do more bts please

  • Penisher

    you look like a thicc version of emilia clarke

  • hayley lim

    As a chinese a lot of people pronounce it aga aga nor agar agar its like a silent R hope it helps to make people understand and how you say it is ok but like it sounds like sagar sagar

  • Kk
    Kk  

    Awwww, she’s so bubbly and gorgeous!!

  • widias23

    More videos of Alix please, so fun to watch

  • Panda Lady123

    You didn’t do it. It isn’t a traditional raindrop cake! And you attitude isn’t even good you didn’t even want to improve you just wanted to get it over and done with! How did you become a tasty producer with no patience

  • weissseG

    I think this is how Kesha will cook lmao

  • Gabriel Huerta

    I want her on more videos. She’s such and amazing person and has a personality no one would be tired of

  • Reese Franchesca

    Yeeesss!!! Season 2!!!!!!! Ily Alix and I love that it’s still you ♥️

  • Scott Parker

    Damn, I want to go to Walmart now....the other place where fat chicks think its okay to wear too-tight clothes and show off their blubber skin.

  • Ming Luo

    I would’ve given up already. I’m an impatient child

  • warde layla

    you are the new Jennifer Lorenz hahahahaha😂😂😂😂😂😝🌷🌷😉💋

  • warde layla

    cool yeah hahaha give all people like ok pleaseee ilove You alll❤❤❤❤❤❤

  • warde layla

    hii can write me Please iloveee you you are veryyy cute Girl ouiii ilove you Body and face you are veryyy Funny and crazy haha 🌷💋💋💖💖💖👑👍👍👍🙈😏❤😘

  • HermioneOnABike

    "A great summer dessert"...of you wanna spend the whole summer trying to make it! 😂😂

  • Madara Aradam

    I'm a veterinarian. The only thing I associate agar with is a Petri dish with agar :D

  • Quinn Sterd

    The intro 😂 why is she so problematic. She's so funny.

  • angel divierte

    😢😢😢😢 profa nese sito 100 suscritores suscrivanse

  • Coaster Show

    Not to be mean but I died when she said agar agar the second time

  • zhantuo zhou

    try jelly powder. it would make your life much easier.

  • Madison Foy

    8 cups divided by 1 and 1/4 cups???? I MUST FIND ANSWERSSSS!!! I actually took the time to work this out and got the answer 0.00064 and for those people that are going to say "you used a calculator" I'll tell you how I did it for proof!!! So I changed the 1 and 1\4 to a decimal and got 1.25. So from then on I established than I would need to divide 8 by 1.25 so to make it easier, I multiplied 1.25 by 100 to get a whole number which was 125 and did 8÷125 and eventually got 0.064 and because I had multiplied 1.25 by 100 I needed to undo that to get the right answer so I took 0.064, divided by 100 and got 0.00064 BOOM!!! And if you want to change it back to a fraction, it would be 64/1000000 and if you want to simplify that it's 4/625, I know for adults it would be easy but I was pritty proud of myself as I'm only 11 😊 I did this because she said "I hope I did my math right" well now you know!

  • H422x_ Xx

    I love her and her personality and her dimples and her hair 💛

  • lou

    not to be a huge lesbian but alix is so damn beautiful

  • Nemo 123

    The way she's saying agar agar is so funny and cute 😂😂

  • Adoriakashite

    This over-confidence in the beginning of almost every video is just sooooo funny xDDD

  • Justine Hardy

    do own note measure snap policy movement nearby director week below.

  • Kelyaan

    pronounce it right... also we know this chick likes food, damn she thick.

  • M mezzy

    Isn’t it common sense that if it’s not holding in shape, you add more agar agar to hold

  • Kylah Powell

    I love it when she says “agar agar” 😂😂😂

  • Alexandra Espinoza

    Alix and Rie are the most adorable girls ever. "GLOP" "IF I KNEW, WHY WOULD I ASKED YOU?!" Love those two.

  • MythicalSnake50 M

    Is it just me or does she look like that girl in the gifted that power is pushing things together

  • Steph Ristova

    Rie is like the mother of this channel and everyone on it, luv her